Träning

Igår var jag och Andrea och tränade och la upp en bild på insta. De flesta kommentarer var positiva men sedan var vissa lite oroväckande för vår del, folk kommenterade ; Du behöver inte träna för du är inte tjock och så var det någon som tyckte det var oroväckande att en 15åring tränade och att vi influerade till ätstörningar. Då blev jag ganska chokad, samhällets syn på träning är ju helt felaktig. Man tränar för att må bra och inte för att bli smal! Överviktiga tränar för att gå ned i vikt för deras hälsa och inte för att bli smal, jag och Andrea har inget problem med våra kroppar utan tränar för hälsans skull och för att vi mår bra av det! Jag skrev ingen stans att jag ville gå ner i vikt eller "kötta till beach 2013", jag skrev #healthy2013, just för hälsans skull. Jag har flera anledningar till att träna, dels för att orka sjunga och dansa, för att må bra och för att bygga upp muskler i min arm som jag brutit  2 ggr så att den ska rehabiliteras. För oss är det oroväckande att syftet med träning tolkas helt fel idag. Man ska träna, vila, sova, ha kul, äta bra för att må bra! Kram / Awa / Boosha
And its good for you!
Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt rätt! Äntligen nån som oxå tycker det! Vissa tycker att bara för att man är smal så får man inte träna lr vadå!? Bra skriver! :)

2013-01-23 @ 17:19:46
Postat av: Klara

Helt rätt! 👍

2013-01-23 @ 17:26:11
Postat av: Linda W

Du har helt rätt Awa, träning ska vara något positivt! Man ska inte träna för att bränna kalorier osv... Jag pratar av egen erfarenhet då jag själv är sjuk i anorexia men jag kämpar mot friskheten och har precis hittar ljuset i mörkret. Följ gärna min kamp: kampen.devote.se

2013-01-23 @ 17:26:57
URL: http://kampen.devote.se
Postat av: Klara

Helt rätt! 👍😊

2013-01-23 @ 17:27:08
Postat av: Anonym

Helt rätt skrivit av er! Tränar också och gör inte de för att bli smal eftersom jag inte har problem med min vikt. Tränar fotboll så jag tränar mer för att bli stark i benmusklerna! Kram på er

2013-01-23 @ 17:30:43
Postat av: Ella

Helt rätt Awa! Vissa fattar verkligen inte grejen med att träna.

2013-01-23 @ 17:37:28
Postat av: Linnea

Du har helt rätt Awa😘

2013-01-23 @ 17:38:03
Postat av: Linnea

Du har helt rätt Awa :)

Inte för att stressa men när kommer svaren på frågorna i frågestunden?

2013-01-23 @ 18:36:51
URL: http://goosha.blogg.se
Postat av: Ida

Ni är verkligen bra inspartion inom träning, Tack vare er så har jag och mina kompisar blivit träningskompisar och tränar mer :)

2013-01-23 @ 18:59:08
URL: http://iddas.blogg.se/
Postat av: Emma

När kommer er video upp med svaren från frågestunden?

2013-01-23 @ 19:00:58
URL: http://emmaaaolssons.blogg.se
Postat av: Elma

Helt rätt där!! Det var en fån när min kompis var hemma hos mig och vi satt ute på altanen och min mamma hade haft en riktig tuff dag och var jätte trött så hon bestämde sig för att ta en springtur för tt pigga upp humöret och när min kompis såg min mamma springa frågade hon "vill din mamma gå ner i vikt" och hon sa det med väldig dryg röst! Så jag svarade att hon bara ville pigga upp humöret! Ska själv skaffa gymkort för att kunna få bättre kondition och för att de dagarna jag sitter hemma och är jätte trött kan jag bara gå till gymmet :)

2013-01-23 @ 19:58:05
Postat av: anonym

Du kan inte skriva att MAN tränar för att må bra. Jag förstår att det är svårt och jag menar inte att du uppviglar till något ätstört men det är också viktigt att förstå att de som inte är MAN och faktiskt har ätstörning tränar för att gå ner i vikt. Och för de är det inte bra alls bra att träna, inte om man vill bli frisk. Hos en anorektiker är det de lilla anorexia spöket som säger till att man ska träna och ju mer man lyssnar på den rösten, desto starkare blir den... Jag menar som sagt inte att du uppviglar anorexia, jag har det själv men jag tyckte det var lite dumt skrivet bara, men absolut ska ni som är lyckligt lottade och är friska träna så mycket ni vill!
kram <3

Svar: "Då blev jag ganska chokad, samhällets syn på träning är ju helt felaktig. Man tränar för att må bra och inte för att bli smal! " Jag skrev så , att syftet med träning är förvrängt , för man ska träna för hälsan och för att må bra. Men om man mår mindre bra och tyvärr lider av annorexia är inte syftet för den med anorexia att träna om man inte mår bra av det , vilket du skriver. Man tränar baserat på sina egna grunder men syftet med träning är att må bra! Kram Awa
boosha.blogg.se

2013-01-23 @ 22:23:05
Postat av: ett av alla dina fan ^^

Jag håller helt klart med dig till 100%!

2013-01-23 @ 22:50:42
Postat av: Tove

Jag tränar för att stärka min rygg, eftersom jag har skolios och för min överrörlighet. Jag tränar inte p.g.a vikten, för då skulle jag inte träna alls med tanke på att jag vill gå upp i vikt.

2013-01-29 @ 00:45:55
URL: http://januarychild.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback