WORK OUT!!!!!

Träning , träning, träning, träning ja det ordet har ni säkert hört förr? Jag älskar att träna och anstränga sig till max och bli starkare och hälsosammare. Innan X-factor så tränade jag 30 min varje morgon innan skolan och cheerleading 3 ggr i veckan 3h/ gång, men under X-factor hann jag bara träna en gång för schemat var så tajt och man hade ingen ork kvar i kroppen. Andrea gick också på cheer men båda har slutat nu och vi planerar att börja träna nu veckan som kommer och träna regelbundet så vi återfår samma kondition som förr,eftersom konditition och hälsa är en färskvara så gäller det att hålla igång. Men motivationen är ytterst viktigt, ni kanske undrar hur jag orkade gå upp så tidigt och träna en 30 min innan skolan varje dag? För att vara ärlig var de första gångerna hemska , jag var alldeles för trött men efter 4 dagar så blev det rutin. Det blev en bra start på morgonen och jag kände mig piggare och presterade bättre än någonsin i skolan. Detta gjorde i flera månader fram till sommarlovet och sen tog det stopp , när man skippar 2 dagar så försvinner rutinen, i alla fall för mig. Men nu är jag redo att ta upp det igen. 
 
Lite tips för hur det blir roligare att träna och olika träningsformer;
1. Köp fina träningskäder och bra träningsskor så du blir extra motiverad att träna i dina fina kläder.
2. Ha en träningskompis och stötta och pusha varandra.
3. Börja på lagsport, underbar sammanhållning och man får massa nya vänner och blir hälsosammare!
4. Gå på Zumba, otroligt kul.
5. Gå på powerwalk 2 h på söndagar med en kompis och snacka om allt och inget, supermysigt!
6. Ta en joggingtur med musik i öronen och rensa tankarna!
 
Det finns massa olika sätt man kan motivera sig med, jag tränade till en youtube video (lolz) på morgonen, här är den testa gärna!!
 
http://www.youtube.com/watch?v=i85WUbYQSbI
 
KRAM AWA
 
Kommentarer
Postat av: Anonym

Körde du bara den eller körde du fler?:) om du gjorde det kan du lägga upp dem då?:)

Svar: Körde den 3 ggr varje morgon! :)
boosha.blogg.se

2013-01-10 @ 16:36:52
Postat av: Sanna

Hej! Vad brukar du göra när du går upp och tränar på morgon? Gör du typ armhävningar och sit-ups eller vad brukar du göra! Blev verkligen motiverad! Ska nog också börja träna på morgonen :)

Svar: Va kul att du blev motiverad! Jag brukar köra den länkade videon 3ggr på morgonen! Kram Awa
boosha.blogg.se

2013-01-10 @ 18:03:07
Postat av: Annonymos lol

Hej Awa!
Tror inte jag är den ända som undrar detta , men är lite nyfiken på vad som kommer hända nu efter x factor?
När ska ni spela in din skiva?
Har du fortfarande kontakt med andreas?
och skulle du kunna lägga upp en video när du sjunger nån gång haha lolzzzzzzzz
kram

Svar: Kommer inlägg imorgon om det , så kika in!
boosha.blogg.se

2013-01-10 @ 18:14:38
Postat av: felicia

blev verkligen jätte intresserad av att göra som du:) vet du något bra sett att få smalare lår? du har ju jätte fina och smala ben, hur gör du? och hur mycket väger du eftersom du är så otroligt vacker

kram felicia

Svar: Hej va kul! Jag tycker inte att man ska fokusera alls på vikt för att det är inte viktigt utan hur du mår och känner dig är viktigast. Man kan inte träna en viss del av kroppen utan jag rekomenderar att göra den länkade videon 3ggr varje morgon så kommer det kännas bra efter en period. Det är viktigt att man fortsätter äta stora portioner! Kram
boosha.blogg.se

2013-01-10 @ 21:30:09
Postat av: Moa

Hur tidigt gick du upp för att hinna träna innan skolan?
Blev reklamen jätte motiverad nu :)
Och var du tvungen att duscha efter träningen på morgonen? ;)

Svar: Jag gick upp en halvtimme tidigare typ kl. 06.30 och sen duschade jag efter! :) Va kul att du blev motiverad!
boosha.blogg.se

2013-01-11 @ 09:13:33
Postat av: Moa

Hur dags fick du gå upp för att hinna med och träna och hinna fixa dig innan skolan?
Fick verkligen motivation nu :)

Svar: Va kul att du fick motivation, det var mitt mål blir superglad, jag gick upp 06.30 kram
boosha.blogg.se

2013-01-11 @ 11:14:01
Postat av: Isse

Åååhh! Tack för tipset blev jätte peppad inför träningen imorgon :)

2013-01-11 @ 22:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback