Jag

Ibland blir jag lite smått irriterad när man får kommentarer som lyder " du borde klä dig barnsligare", "platta inte håret för då är du inte Awa längre" , "ha inte skinnjacka det är för vuxet" , "du har verkligen förändrats och ser inte ut som första audition"!
Vem bestämmer vem JAG är , jo bara JAG, alla kan få sin syn på hur någon är men då ställer jag frågan , vad har det yttre med vem JAG verkligen är , inget !
Den man är i sin själ ändras inte beroende om jag plattar håret eller inte!
När folk ska tycka och tänka om hur folk är eller ska vara tycker jag det går för långt, vist jag e kort och har en relativt "ljus pratröst" , men ska jag då klä mig barnsligt!? Jag kan säga så här att jag definieras inte utifrån mina kläder, jag gillar kläder och man kan uttrycka sig genom de men INGEN definieras av sina kläder eller det yttre, DET är samhällets stora problem, vi måste acceptera folk för det de är och inte säga att nån ska ändra på sig för att nån tycker att det ska va som "innan" annars är man inte lika mycket "jag" längre! Jg är betydligt mer vuxen och klok än vad många tror , jag är 15 snart 16 och ska börja Gymnasiet!
Tack för mig Kram Awa

Kommentarer
Postat av: Agnes

Jag tycker du är fin som helst du är bäst fin söt allting du ska Inte ändra på dig du är så underbar som du är ❤

2013-03-28 @ 07:24:29
Postat av: Rebecca

Hej Awa va fin blogg du har! Läs min :)

2013-03-28 @ 07:25:42
URL: http://rebeccasphotos.blogg.se
Postat av: Ina

Jag tycker du klär dig jätte fint! Och det är du som bestämmer hur du ska klä dig!

2013-03-28 @ 07:33:06
Postat av: Kajsa

Du är jättefin precis som du är Awa<3 det är helt sant det du säger, att det inte spelar någon roll hur man ser ut man är ändå lika dan i själen. Du ska inte lyssna på alla kommentarer, var bara dej själv!<3

2013-03-28 @ 07:33:57
URL: http://haappyy.blogg.se
Postat av: Nora tärning

Jätte bra skrivit! Du är bara du när du får bestämma själv om hur du ska se ut och vara! Känner igen mig. Vill oxå säga att du är jätte duktig på att sjunga! Och du är fin i vad du än har på dig:)<3

2013-03-28 @ 07:34:03
Postat av: Julia Andersson

Hej Awa jag tycker att du är perfekt som du är det är bara du som bestämmer hur du är jag älskar dig precis som du är ❤ kram julia

2013-03-28 @ 07:35:47
Postat av: Anonym

<3

2013-03-28 @ 07:36:12
Postat av: Johanna

Awa, sjukt bra skriver. Du är snygg å bra som du är å det värkar som du inte bryr dig om dom negativa kommentarerna - fortsätt med det. Så här kan man tänka med: "va dig själv, alla andra finns redan". Asså va bara dig själv så kommer allt gå toppen. Du är grymm, låt ingen se ner på dig - INGEN! Ta hand å va rädd om dig!

2013-03-28 @ 07:49:21
Postat av: Elin

Jag tycker att du har förändrats sen din första audition, men positivt! Du ser vuxnare ut och du ser bekvämare ut när du står på scen! Du är jätteduktig och talangfull! Men en fråga; vilken linje ska du gå på gymnasiet?:)

2013-03-28 @ 07:49:39
Postat av: Moa

Jag tycker du är fin nu. Men eftersom du började klä dig mer vuxet under tiden X-factor höll på så trodde jag att det var X-factor som ändrade sin stil och inte du. Men jag vet inte du är jätte fin nu du får vara vem du vill så länge du är nöjd. Och det är de jag tror folk tror att det inte var du som valde stil utan X-factor och att det bara är din kändis stil att du typ glömmer hur gamla awa är. Som sagt du är fin som du är nu. Jag är inget stort fan men du sjunger bra och du är fin. Jag lyssnar inte på sina låtar men skulle du ha konsert i Uppsala är det klart att man går. Hoppas du läser detta för det är ingen hat kommentar utan mer hur några kanske tänker. Och det är fortfarande fel att dom skriver klä dig barnsligare. Jag går i skinjacka sminkar mig plattar håret för att jag tycker att denna stil är finare än min förra.

2013-03-28 @ 07:50:07
Postat av: Emelie

Älskar dig o din blogg Awa! O jag håller seriöst med dig! Jag är oxå kort o har en "ljus pratröst" men lixom vafaan?! Förstår mig inte på dagens samhälle :/
Vilket gymnasie har du valt ochvilken linje?! :) <3 kram!

2013-03-28 @ 07:51:39
URL: http://nattstad.se/emelie_isabelle
Postat av: Sanna

Grymt skrivet! Du behöver inte bry dug vad alla andra tycker och tänker om dig! Va dig själv! <3

2013-03-28 @ 07:56:11
Postat av: Louise

Håller helt med dig Awa!!!!
Jag är 14 år och använder kenza jacka och uggs utan att bry mig om vad andra tycker!

2013-03-28 @ 07:58:11
Postat av: Alice

Du är fin som du är och det där inlägget var j*kligt bra skrivet ;)
Kram

2013-03-28 @ 07:59:23
Postat av: Jessica

People don't change they grow!

2013-03-28 @ 08:02:57
Postat av: Elin

Du är fin som du är! Både på utsidan och på insidan! Var dig själv och ändra inte på dig på grund av alla andra! Kram! <3

2013-03-28 @ 08:08:02
URL: http://elinwaara.devote.se
Postat av: Frida

Heej , jag håller helt med dig. Jag är också så trött på att folk alltid ska lägga små pikar hur man ser ut eller hur man pratar.

2013-03-28 @ 08:08:09
Postat av: Esse

Bra sakt!:)<3 Du ska va dig själv, på det sättet kommer man längst!:)

2013-03-28 @ 08:08:35
Postat av: Nora

Awa jag håller helt med dig , såklart att folk inte ska bestämma vad du ska ha på dig eller hur du ska se ut ! Det ska du bestämma själv <3 kram !!

2013-03-28 @ 08:32:54
Postat av: M

Klart man ska vara sig själv, du behöver inte ändra dig för att någon annan tycker att du borde göra det. Stay strong!

2013-03-28 @ 08:43:39
URL: http://Marinapalme.blogg.se
Postat av: Lotta

Så jävla bra skrivet, helt rätt! Ändra ALDRIG på dig själv bara för att någon säger åt dig att göra det! Du är grym, keep going! Kram!

2013-03-28 @ 08:54:37
Postat av: Tilda

Bra Awa stå på dig! Jag tycker du är skitsnygg!!! ❤

2013-03-28 @ 08:57:17
URL: http://fluring.blogg.se
Postat av: Anonym

Word. <3

2013-03-28 @ 09:09:08
Postat av: Johanna

Håller med dig till 100%!

2013-03-28 @ 09:14:06
Postat av: Sanna

Hej!
Råkade skicka min kommentar innan jag skrev färdigt innan,men detta är den riktiga men hela texten haha!:)

Jag tycker också att du har förändrats efter audition,men det gör ju ingenting.Jag tycker du är lika söt nu som då.Men det är ju egentligen inte konstigt att du har förändrats eftersom du har ju blivit äldre.Du är ju fortfarande samma Awa bara med en annan stil,alla har rätt till att förändra sig.Jag tycker du klär dig jätte fint,hoppas alla där ute som kommenterat det du skrev att de lär sig nu!
Kram

2013-03-28 @ 09:35:25
URL: http://www.horselovee.devote.se
Postat av: Tessie

Lyssna inte på dem! Jag älskar din klädstil och ja du ska snart börja gymnasiet! Fortsätt med att platta håret och klä dig i skinnjacka. KRAM

2013-03-28 @ 09:47:58
URL: http://wephotographit.blogg.se
Postat av: Vicky

Skit i vad alla HATERS skriver å säger till dej! Jg själv här blivit typ kallad fjortis några gånger för att jag skriver typ: dej, mej, å, osså
Istället föör: dig, mig, och, också
Men ta inte åt dej av vad dom andra säger! Du är fin som du är! #staystrong

2013-03-28 @ 10:17:38
Postat av: Tilde

Liv ditt liv Awa inte någon annans!!❤ Kram. Och det var jätte fint skrivit!

2013-03-28 @ 11:01:09
Postat av: Lisen

Du är jätte snäll och söt, men jag tycker att du är söt även fast du har "vuxna" kläder!! Jag känner många söta vuxna satt gå dom egen väg Awa!
Ps: jag älskar din musik, hejade på dig på x fackor!

2013-03-28 @ 15:16:19
Postat av: Fia

Håller med!! Du är ju fortfarande Awa även om du har skinnjacka och plattat hår eller inte!!!! Och det spelar ingen roll om du inte ser ut exakt som du gjorde när vi såg dig på din första audition! Du är jätte söt vad du än har på dig!! Kan och hinner inte sätta ord på vad jag känner!! Hej då! <3 :)

2013-03-28 @ 17:03:58
Postat av: Linnéa

Bra Awa, har stört mig på det också när jag har sätt att människor har kommenterat det liksom. Asså människor växer och utvecklas och ändras, dem kan ju inte ha på sig sina nalle puh kläder när man är 14-16.
Man klär sig i det man känner är sig själv och det är bra att du tar upp det att du har den stilen du har och att folk ska sluta kommentera att du ska ha barnsligare stil, liksom du är snart 16, så jag tyckte det var bra av dig att ta upp det så kanske folk förstår mer.

2013-03-28 @ 18:54:43
Postat av: Josefin

Så bra sakt . Du är bettre en alla som skriver så där .plus du är redan bäst . Kram Josefin ❤

2013-03-29 @ 08:02:55
Postat av: Elias💗awa

Awa sk*t i va andra säger om dig hur du än är vart du än är du mitt ❤

2013-03-29 @ 08:47:17
Postat av: isabelle

Awa! Du är perfekt som du är! bry dig inte om vad alla säger! Jag vet att det är jättejobbigt men du behöver inte bry dig för du är perfekt som du är! Hej då, hoppas det löser sig! Kram <3

2013-03-31 @ 16:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback