Q/A

Tumblr_mjav8tkf9c1rwcwcuo1_400_large

Q
" Hej Andrea och Awa! 
Ni båda är sjukt fina. Men jag har en fråga som jag verkligen hoppas att ni kan göra ett inlägg om. Jag själv pluggar väldigt mycket, men har ofta svårt att komma i gång med att plugga eftersom att man tappar fokus och vill göra annat, har ni något pluggtips för det känns som att ni pluggar ungefär lika mycket som mig? Skulle vara kul om ni ville göra ett inlägg med ''pluggtips'' :) kram"
A
Hej och tack så hemskt mycket!
Jag personligen har också lite svårt att komma igång men efter ett tag så går det superbra!
Jag har märkt att om jag pluggar hemma så använder jag alltid datorn till att surfa runt på , eller går och äter nåt gott, kollar på tv, you  name it! Allt i hemmet blir plötsligt "störningsmoment".
Mitt bästa tips är att hitta en bra plats att plugga på som i skolan i npgot pluggrum efter skoldagen eller på ett bibliotek, för det bästa som finns enligt mig är att komma hem från biblioteket efter ca. 2h och redan gjort alla läxor, för då kan man surfa runt och göra allt annat utan dåligt samvete! Om du inte har tillgång till ett bibliotek eller så , be dina förärldrar ta din dator under den tiden du ska plugga, lägg undan telefonen och ha som ett mål att du inte får göra det eller det osv föräns du har pluggat klart. Sen är planering och fördelning med studierna viktiga så att du inte tar allt på en gång! Hoppas du fått lite svar!
KRAM AWA

Tumblr_mjd6rbgac41qhzpzno1_500_large

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback