Essentials

 
makeup
Smink
1. Ögonbrynsskugga, något jag inte kan vara utan är ögonbrynsskugga, ögonbrynen formar ansiktet och om inte de ser bra ut så tycker jag inte det känns bra. Ibland kan jag sminka mig med enbart ögonbrynsskugga, skugga gör att det ser väldigt naturligt ut också, så viktigt är det för mig. Sen är det enligt mig också viktigt att man håller sina ögonbryn i den form man vill ha och vårdar de.
 
2. Mascara, mycket fokus runt ögonen men jag tycker ögonen är viktiga. Ögonen är det man främst lägger märke till  i någons ansikte. Ögonfransarna ramar in ögonen och förstärker, så att hitta en bra mascara är prio!
 
3. Bronzing powder, jag tycker inte att det är jättenödvändigt, det kan lätt bli för mycket, men det piggar upp och om man lägger det på rätt ställen så kan det framhäva din ansiktsform.
 
4.Highlighter, samma som ovan och förstärker och piggar upp.
 
5. Borstar, att man ser till att ha en bra universeell borste, borsten gör mycket till hur sminket lägger sig på hyn.
 
cara how to
 
 
De olika pilarna motsvarar var man skall applicera olika produkter.
  • 1.Pilen vid ögonbrynet visar en väldigt naturlig skuggning, man ska börja från mitten och sedan ta längst fram så att det blir mjukt och naturligt.
  • 2. Pilen under ögat motsvarar där highligthern ska appliceras
  • 3. Nästa pil står för där blushen ska appliceras, var noga med att INTE göra för mycket på "äpplet" av kinderna utan mer i ett flöde ut och in från örat sett.
  • 4. Precis under så ska man applicera en mörkare bronzer som konturerar.
  • 5. Pilarna vid näsan motsvarar den highlighter man kan lägga så man får en tydligare näsrygg och sedan att man skuggar näsan längs kanterna.

Fortsättning på hudvårdsprodukterna kommer ! 
Kram Awa
 
Kommentarer
Postat av: Ariana Ghatan

Hahah vi vet ju alla att jag är mästersminkaren, eller hur Andrea?

Svar: Alltid, jag avgudar dig.. Lol
boosha.blogg.se

2013-10-01 @ 22:44:05
URL: http://arianag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback