Hamburgers

För några veckor sedan blev jag helt tokig i Hamburgare och typ drömde om de. Men inte de som man köper på Mc Donalds som är massproducerade utan de som är gjorda med en gnutta kärlek nästan lika mycket som mormors burgare. Jag kände att jag behövde hitta den godaste hamburgaren som skulle kunna vara i nivå med min mormors, så jag inledde mitt test med 4 olika hamburgare på 4 olika restauranger! Självklart hade jag underbara vänner med mig under denna "smakresa" lolz, vill du veta vilken burgare som vann?! Läs vidare!!!!!                 

TEXAS LONGHORN


Denna Hamburgare var jäkligt god, brödet var grymt och inte oljigt men inte heller torrt. Köttet var genomstekt och hade kryddats perfekt, den extremt goda dippen vid sidan fick mig att smälta. Lagom med sallad och lagom friterade Pommes Frites!!

(Jag har för mig att den kostade ca 180 kr, så värt!)

Den får 4/5 Boosha

 

MARIE LAVEAU
DETTA MÅ VARA DEN OSMAKLIGASTE BURGAREN AV DEM ALLA, BLEV OTROLIGT BESVIKEN, KÖTTET VAR RÅTT, BRÖDET TORRT, OSTEN SMAKADE INGENTING OCH ALLT BARA VAR KATASTROF ENLIGT MIG, ANDREA SMAKADE EN TUGGA OCH GILLADE DEN DOCK, POMMES FRITTEN VAR DOCK GODA OCH MAN FICK EN JÄTTEGOD DIPP TILL!
                 (Kostade runt 170 kronor för den och myyyycket pommes!)
 
Den får 1/5 bara för att pommes fritten var bra
UPDATE; NÅGON SA ATT JAG MISSUPPFATTAT DETTA MED HAMBURGARE OCH ATT DET SKULLE VARA ROSA I MITTEN, FÖR DET FÖRSTA ÄR DETTA INTE MIN BILD SÅ JAG KAN TYVÄRR INTE VISA MIN HAMBURGARE, JAG PERSONLIGEN(EFTERSOM ALLA FÅR HA SIN EGEN ÅSIKT) TYCKER INTE OM ATT DET SKA VARA RÅTT I HAMBURGARE, JAG BAD INTE OM EN RÅBIFF...
(fick ingen bra bild själv , så tog från google)

 

VIGÅRDA MOODGALLERIANDenna hamburgaren var den första jag prövade i mitt lilla test, jag blev lite besviken på den, speciellt brödet och köttet. Brödet var så extremt omtalat men visade sig vara torrt och svårtuggat även köttet var inte genomstekt och vissa delar var rent ut sagt råa. Dock fanns en jättegod sås med lök i toppen av brödet och salladen var fantastisk. Pommes Fritten var F A B U L O U S!!!!!!

(Kostade runt 75 kr!)

Den får 2/5 Boosha

  

FLIPPIN BURGERS(HIMMELRIKET)

Godaste hamburgaren jag någonsin ätit på restaurang, slår nästan min mormors men bara nästan. Så grymt gott bröd och köttet var helt genomstekt och lite knaprigt i kanten och mört. Osten smälte fantastiskt på köttet och tillsamammans med tomaten och isbergssalladen blev detta en riktig jäkla höjdare. Riktigt mysig lokal på Kungsholms Strand, det doftar Amerika och ägarna ska tydligen åkt runt i USA i flera månader för att få inspiration till burgarna, jag kan ju bara säga att den resan gjordes inte förgäves. Detta var så brutalt gott att man bara vill ha mer! Längtar tills nästa gång! Dock behöver man komma dit och stå i kö för att ställa sig på kölistan, vi kom dit fick en tid och fick komma tillbaka om 40 min, men vi tog en promenad, sen med den fantastiska Ben and Jerry milkshaken som man kunde köpa gjorde det hela lite bättre och verkligen  värt väntan!!

(Detta kostade runt 150 för milkshake inkluderat, sååååååååååååååååååå värt!)

Den får 5/5 Boosha alla gånger om!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback