Gossip girl

Det bästa som finns när man är lite trött och har inget för sig. Händer inte så mycket just nu, jobbar för det mesta. Dock så brände jag mig ganska mycket idag på en plåt men det har läkt ganska bra under dagen som tur! Kram Andrea

Awa-Day 1

Vi åkte från stockholm vid 3 tiden på eftermiddagen och kom till new york ca. 8 h senare. Det var så coolt att åka över snötäckta delar av världen som Grönland, dessa kunde man fota från planet! Flygmaten var helt ok men deras utbud av filmer var perfekt! När vi landade så gick vi såklart för att hämta vårt bagage, som tur var hade allt bagage kommit fram!
Vi hämtade bagaget och gjorde all säkerhetskontroll osv, sen ställde vi oss i den låååånga kön till Taxibilarna, ja man stod i kö för att åka taxi haha!När det äntligen var vår tur satte vi oss i bilen och berätta adressen till hotellet, ca 45 min senare var vi framme, jag var nöjd med hotellet och läget så det blev en bra start på resan.

Vi vilade lite för att sen gå till Times Square för att äta på en restaurang som heter Red Lobster, jag tog en jättegod maträtt med hummer/krabba/räkor/scampi mm. alla maträtter i USA är såå sjukt stora , en förätt är lika stor som en varmrätt i Sverige om inte större, helt sjukt! Därav blev man väldigt mätt och jag åt tyvärr inte upp allt, vilket jag hade velat(åt hummern och krabban och lite räkor), så jag lämnade inte allt.
Vi gick runt lite och kollade vid TS men gick även till Bryant Park och kikade. Sedan fångade vi in en taxi och åkte hem till hotellet för att sova efter resdagen.

1. Restaurangen 2.Times Square 3. Mat 4. Kallar på en Taxi
 1. Skyskrapor tagna från Taxin 2. I taxin 3. Rummet 4. I taxin

1. Pappa och Jag 2. Från Planet 3. Från Planet 4. Vid Taxin påväg till stan
Chrysler Building innan färd hem

Jun. 30, 2013

min dator vill inte ladda upp bilder får skriva om nyc vid senare tillfälle

Tangle Teezer

Det senaste jag har införskaffat är en tangle teezer! Dom är super bra, tar ut tovor hur lätt som helst utan att det göra ont! Den är lätt och smidig att ha i väskan, och jag tycker den har gjort så att mitt hår inte blir lika trasligt längre!! Tips, tips, tips finns att köpa på Kicks! Kram Andrea

Long time no see

Hej bloggen, det var länge sedan jag skrev ett otidsinställt inlägg, men har ju sommarlov och har haft ett stressigt men roligt  år,  så vilar och fokar på musiken nu!
Men i allafall så har jag landat från New York  och är jet-lagged, men det var en otroligt rolig resa , shoppade och upplevde kulturen, och jag ska göra inlägg om de olika dagarna under den kommande veckan, de kommer vara tidsinställda för jag åker till Grekland snart åååå ska bli mysigt!
Btw, så har jag införskaffat en systemkamera så vi kan härmed börja med kvalitébilder från min sida också!
Då har jag en fråga till er, när vi börjar gymnasiet kommer det vara väldigt mycket troligen men vi vill uppehålla bloggen så tänkte att det kan vara bättre med två inlägg per dag ett från Andrea och ett från mig som är välarbetade och har fina bilder?! Ibland kanske man slänger in ett mobilinlägg, men vad tycker ni , jag tycker nog kvalité före kvantitet!?
Kramis , tack för att ni fortfarande läser vår blogg! Kram Awa

Awa-Gifts from my wonderful friends

Jag fick superfina presenter på middagen! Blev så glad, fick supergoda Macaroons från Ladureé, på bilden är det två übergoda smaker speciellt chokladen! Sedan fick jag en supermysig MBMJ tröja av Andrea, en sån har jag alltid velat ha och det var en jättecool färg , nästan lite denim! Men bäst av allt var nog ändå fotocollaget jag fick med massa minnen , vilket var så mysigt och den ska upp på väggen på dirren! Tack så jättemycket för allt!!

Stockholm

Innan Awa åkte till New York så var vi runt lite i stan och fotograferade, här nedan har ni några av bilderna! Awa kommer ladda upp fler sen! Kram Andrea
Canon EOS Rebel XSI / Andrea och Awa

Awa-friends

Åååå det var så mysigt när Andrea ordnade en överraskningmiddag för mig eftersom jag inte är hemma när jag fyller år. Jag blev så chokad när vi kom in på Friday´s och några av mina finaste, underbaraste vänner satt där och Andrea såklart, höll nästan på att gråta av lycka haha! Vi tog med oss heliumballonger från Fridays och gjorde roliga ljud sedan haha! Sedan cyklade vi runt lite och jag tyckte denna bilden blev så härlig, cred till Andrea!

Awa-Be Cray Cray

"The thing that is really hard, and really amazing, is giving up on being perfect and beginning the work of becoming yourself."

Sommar jobb

Jag har började sommar jobba på bageriet i torsdags på midsommar! Det är jätte kul att få jobba med andra människor och stå och sälja i en kassa. Alltid när man har varit och handlat i mat affären när man var liten så har man alltid önskat att man någon dag ska få jobba med en kassa! I alla fall jag, vet inte varför jag har alltid sett det som ett roligt jobb!  Men nu gör jag det i alla fall! :)
Ibland kan det bli hektisgt med massor av kunder på en gång och så kan det gå fel ibland eller något sånt, så man blir rätt trött efter en dags arbete! Men det är det värt! Kram Andrea
Canon EOS Rebel XSI / Andrea

Awa- Me

"Lots of people want to ride with you in the limo, but what you want is someone who will take the bus with you when the limo breaks down."

"In everyone's life, at some time, our inner fire goes out. It is then burst into flame by an encounter with another human being. We should all be thankful for those people who rekindle the inner spirit."

"Let us be grateful to people who make us happy, they are the charming gardeners who make our souls blossom."

"A friend is someone who gives you total freedom to be yourself."

"I cannot even imagine where I would be today were it not for that handful of friends who have given me a heart full of joy. Let's face it, friends make life a lot more fun."

Awa- Nothin special, just be

Don't walk behind me; I may not lead. Don't walk in front of me; I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Andrea - Rom 2012

Awa- U gettin tired of these kinda posts? Huh?

"Couldn´t care less, Joking, chill out"