Awa-Day 1

Vi åkte från stockholm vid 3 tiden på eftermiddagen och kom till new york ca. 8 h senare. Det var så coolt att åka över snötäckta delar av världen som Grönland, dessa kunde man fota från planet! Flygmaten var helt ok men deras utbud av filmer var perfekt! När vi landade så gick vi såklart för att hämta vårt bagage, som tur var hade allt bagage kommit fram! 
Vi hämtade bagaget och gjorde all säkerhetskontroll osv, sen ställde vi oss i den låååånga kön till Taxibilarna, ja man stod i kö för att åka taxi haha!När det äntligen var vår tur satte vi oss i bilen och berätta adressen till hotellet, ca 45 min senare var vi framme, jag var nöjd med hotellet och läget så det blev en bra start på resan.
 
Vi vilade lite för att sen gå till Times Square för att äta på en restaurang som heter Red Lobster, jag tog en jättegod maträtt med hummer/krabba/räkor/scampi mm. alla maträtter i USA är såå sjukt stora , en förätt är lika stor som en varmrätt i Sverige om inte större, helt sjukt! Därav blev man väldigt mätt och jag åt tyvärr inte upp allt, vilket jag hade velat(åt hummern och krabban och lite räkor), så jag lämnade inte allt.
Vi gick runt lite och kollade vid TS men gick även till Bryant Park och kikade. Sedan fångade vi in en taxi och åkte hem till hotellet för att sova efter resdagen.
 
 1. Restaurangen 2.Times Square 3. Mat 4. Kallar på en Taxi
 1. Skyskrapor tagna från Taxin 2. I taxin 3. Rummet 4. I taxin
 
1. Pappa och Jag 2. Från Planet 3. Från Planet 4. Vid Taxin påväg till stan
Chrysler Building innan färd hem 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback